השכרת משאית או רכישה? כל המידע לקבלת החלטה נכונה

הובלותהשכרהמשאיות דיזל
/
צוות UTI||זמן קריאה 8 דק׳ בממוצע
/

בעלי עסקים רבים מוצאים את עצמם ניצבים בפני התלבטות קשה שעולה במקרים בהם העסק זקוק למשאית אחת או יותר. האם כדאי לרכוש משאית שתהיה בבעלות העסק, או שדווקא השכרת משאית היא הפתרון הנכון. לכל אחת מהאופציות הללו יש את היתרונות שלה, ובהתאם לצרכי העסק תצטרכו להחליט על איזו מהן ללכת. כאן נעזור לכם לקבל את ההחלטה הנכונה בהינתן הצרכים של העסק.

יתרונות וחסרונות של השכרת משאית

השכרה של משאית באיסוזו מאפשרת לכם להנות ממספר יתרונות: היתרון הראשון הוא כמובן הגמישות הרבה שיש בהשכרה ביחס לקנייה של משאית חדשה. אם אתם רואים שהמשאית לא עונה בצורה האופטימלית על הצרכים שלכם, תוכלו לסיים את השימוש בה מיד בתום חוזה ההשכרה, מבלי לספוג הפסדים מיותרים.

יתר על כן, עלות התחזוקה של משאית, שגבוהה בצורה משמעותית מזו של רכב רגיל לא מוטלת עליכם אלא על חברת ההשכרה. ההשכרה גם תאפשר לכם להנות ממגוון גדול יותר של משאיות איכותיות שמתוחזקות היטב. מנגד, החסרונות של ההשכרה ניכרים בעיקר בטווח הארוך שבו העלות המצטברת עלולה להיות גבוהה, כמו גם רמת הזמינות של המשאיות שעלולה להגביל אתכם בשימוש בהן.

יתרונות וחסרונות של רכישת משאית

רכישת משאית היא השקעה ארוכת טווח. מדובר על הוצאה לא קטנה, שגם מביאה איתה עלויות תחזוקה וביטוח גבוהות אך היא מאפשרת לכם להנות מחופש מלא בכל הנוגע לשימוש במשאית. על אף שהמשאית חווה ירידת ערך בחלוף הזמן, כמו כל רכב רגיל תוכלו למכור אותה ברגע שהיא כבר לא עונה על הצרכים שלכם, וכך להוריד את גובה ההפסד שנגרם מהשחיקה בערכה.

היבטים כלכליים והשוואת עלויות

מעבר להוצאות שעליהן דברנו, כאשר שוקלים את העלות של החזקת משאית יש עוד כמה הוצאות שאתם צריכים לחשב. שימו לב שבמקרה שבו אתם זקוקים למשאית למספר שנים, ייתכן ודווקא החישובים הללו יגרמו לכם לשנות את ההחלטה הראשונית שקיבלתם.

  1. תחזוקה: אם ברכב רגיל הוצאות התחזוקה היחידות שלכן הן להעביר אותו טסט פעם בשנה, במשאיות המצב שונה בתכלית. לאור העובדה שמדובר על כלי שעובד בעומסים גדולים הרבה יותר, הוצאות התחזוקה השוטפות שלו הן משמעותיות.
  2. ביטוחים: הפער הזה נכון גם ביחס לביטוחים השונים שהמשאית זקוקה להן, ביטוחים שבמקרה של רכישת משאית אתם אלו שתצטרכו לשלם אותם. שתי ההוצאות הללו קיימות במקרה של רכישת משאית, אך לא באופציה של ההשכרה.
  3. דלק: ההוצאות על דלק במשאיות הן אמנם גבוהות, אולם גם אם תבחרו להשכיר משאית עדיין את הדלק אתם אלו שתצטרכו לשלם כך שבהקשר הזה אין הבדל בין רכישת משאית להשכרתה.

קבלת החלטה על סמך צרכי העסק

כאמור, את ההחלטה הסופית האם לבצע רכישת משאית או להסתפק בהשכרה תוכלו לקבל רק על בסיס הנתונים האישיים והעסקיים שלכם. כל מקרה צריך להיבחן לגופו, ולא ניתן לכסות במאמר את כל המקרים. עם זאת, שני נתונים שאנחנו כן יכולים לומר שהם בעלי החשיבות הרבה ביותר הם משך השימוש הצפוי במשאית ותדירות השימוש בה.

ככל שאתם מתכננים להשתמש במשאית לטווח קצר יותר, כך האופציה של ההשכרה היא זו שתהיה טובה עבורכם. בנוסף, תדירות שימוש גבוהה גם היא מטה את הכף לטובת השכרה, כיון שאם אתם הבעלים של המשאית, הוצאות הבלאי תהיינה על חשבונכם.

גמישות לעומת שליטה

עוד הבדל שיש בין רכישת משאית להשכרתה הוא בגמישות שיש לכם, שבאה כמובן על חשבון השליטה. בהשכרה של משאית אתם גמישים יותר מבחינת היכולת שלכם להחליף את המשאית או לסיים את תקופת ההתקשרות עם החברה, אך הגמישות הזו באה כמובן על חשבון העובדה שהמשאית לא שייכת לכם. ברכישת משאית המצב בדיוק הפוך.

לסיכום

ההחלטה על רכישה או השכרה של משאית היא החלטה מורכבת שניתן לקבלה רק על בסיס נתוני העסק. באופן כללי עבור עסקים קטנים שזקוקים למספר קטן של משאיות אופציית הקנייה יכולה להיות עדיפה, אולם בעסקים גדולים שזקוקים למספר רב של כלים כנראה שהשכרה תהיה הבחירה הנכונה יותר. לפרטים נוספים וקבלת הצעת מחיר רלוונטית צרו איתנו קשר בטלפון מספר 1-800-566-777.