הכוח שעומד מאחורי תנועת המשאית, ולמעשה כל כלי תחבורה מוטורי אחר הינו המנוע. משאיות נועדו להוביל סחורות כבדות ובעלות נפח רחב, ולכן, הן צריכות להיות חזקות ובעלות מימדים רחבים. על מנת לסחוב את כל זה יש צורך במנוע גדול, חזק ובעל נפח גדול שמסוגל לעבודה ממושכת לאורך זמן. תוואי הדרך השונים כוללים לא מעט מקומות הרריים בהם יש צורך לעלות בכבישים בעלי שיפועים שאינם מתונים וגם לרדת בהם. משאית אמורה לבצע הובלות ארוכות ולעמוד בלוחות זמנים סבירים. המנוע המותקן בהם לצד תיבות ההילוכים ויתר מערכות ההינע הוא זה שעושה את העבודה.
מנוע משאית לעומת מנועי רכב פרטי
מנועי משאיות בנויים ליצירת כוח והדבר בא על חשבון מהירות. המנועים הכבדים הינם מנועי דיזל 4 פעימות שפועלים בסל"ד ( סיבובים לדקה) נמוך על מנת לאפשר כוח מרבי בכל זמן נתון. מנועי מכוניות פרטיות רבים מונעים בבנזין ומגיעים לסל"ד גבוה. הדבר מאפשר להם נסיעה במהירויות גבוהות מאחר ונושא משקלן ומשקל הנוסעים בהן הינו שולי לעומת משאיות. מנועי מכוניות הינם בעלי נפח קטן משמעותית לעומת אלו של משאיות והפופולאריים ביותר הם מנועים בנפח 1600 סמ"ק. מנועים אלו חזקים דיים להנעת מכונית למהירויות של 150 קמ"ש בדרך מישורית ואף יותר. מנועי משאיות מודרניים מגיעים עם מערכות הזרקת סולר אלקטרוניות, עם מגדשי טורבו, מצנני ביניים בעלי חיישנים ומערכות פליטה מתקדמות. כל אלו נועדו ליצור פעולת מנוע חלקה בעלת עצמה.
התאמת נפח מנוע למשקל המשאית
משאיות כבדות, בינוניות וקלות. כל אחת מהן מיועדת למטרות הובלה שונות. עיקר השוני ביכולות שלהן הינו בכמות הסחורות המועברות ובמשקלן. ככל שהכמות גדולה יותר כן תידרשנה משאיות גדולות עם כושר העמסה רב. המנועים המותקנים בהן יתוכננו בהתאם. משאיות קלות מונעות מנועי בנזין או דיזל ואילו הבינוניות והכבדות עם מנועי דיזל. במשאיות איסוזו המיובאות ונעות על כבישי הארץ מותקנים מנועים בסדר גודל של מ – 2999 סמ"ק לקטנות. (6.5 טון) ועד ל5193 סמ"ק לגדולה (14 טון). איסוזו מייצרת בעצמה את המנועים והדבר מאפשר לה גמישות רבה בתכנון ובייצור המשאית. כך יכולה החברה להסתמך לחלוטין על מהימנות המנועים והתאמתם לצרכי החברה המשתנים. כמובן, שיתרונות אלו מועברים לטובת הלקוח.
מנועי איסוזו
כל משאית חדשה או משאית יד 2 מבית איסוזו תהייה מצוידת במערכות מתקדמות ובמנועים מודרניים שיש בהם את כל החידושים המתקדמים ביותר. מנועי המשאיות לסוגיהן הינם מנועי דיזל בעלי 4 צילינדרים ו 4 שסתומים. נפחי המנוע משתנים ממשאית למשאית ומותאמים למשקלן. הזרקת הדלק הינה אלקטרונית ישירה בעלת 8 חורי הזרקה. הדבר מאפשר ניצול מרבי של הדלק ומביא לחסכון ניכר בצריכה. קיים מגדש טורבו ומצנן ביניים בעל 4 חיישנים. מערכת הפליטה הינה מודרנית ועונה על דרישות תקן יורו 6 המחמירות למניעת זיהום אוויר. לצד המנועים האיכותיים הללו קיימות תיבות הילוכים מסונכרנות המסוגלות להעביר את כוח המנוע לגלגלים ביעילות מרבית. את תיבת ההילוכים, המנוע וחלקים חשובים אחרים במשאית מייצרת איסוזו בעצמה. חברת איסוזו הינה חברה בינלאומית שמייצרת משאיות וכלי רכב אחרים. המשווק הישראלי מעניק שירות מסור לכל לקוחותיו בכל הארץ. ברשותו מערכת מוסכים מקצועית ויעילה לטיפולים ותחזוקה.