נושא הבטיחות בדרכים הוא אחד הנושאים החמים שעל הפרק, והמדינה עושה מאמצים רבים על מנת לצמצם ככל הניתן מקרים של תאונות דרכים. כשמשאיות וכלי רכב כבדים אחרים מעורבים בתאונה, זה בדרך כלל מסתיים באסון – זה מוביל אותנו לחשיבות הגבוהה של בטיחות ומיגון המשאית עליה אנחנו נוהגים.
על פי נתוני עמותת אור ירוק, משאיות מעורבות פי 6 יותר בתאונות דרכים קטלניות מאשר כלי רכב פרטיים. יתרה מכך, בשנים האחרונות שיעור התאונות בהן היו מעורבות משאיות (3.5), גדול יותר משיעורן על הכביש (1.5%). הסיבות לתאונות הרבות של כלי הרכב האלה הן מגוונות – בישראל חסרים אלי נהגי משאית, מה שמוביל לשעות נהיגה ארוכות. בנוסף, נהגי משאית נדרשים לנהוג מרחקים למרחקים ארוכים ובכבישים מפותלים, שחלקם אינם מתוחזקים טוב בהיבטים של תאורה ואיכות הכביש. התאונות, כשהן כבר קורות, הן קטלניות: המשאיות הן כבדות, יש להן 'שטחים מתים' שמקשות על זיהוי כלי רכב קטנים ומרחק העצירה שלהן ארוך יותר. לרוב, זה לא ייגמר במכה קלה לפח.
ראיון עם יניב ויסברג - מנהל מחלקת שירות ותמיכה טכנית - בנושא נושא הבטיחות של משאיות איסוזו
איך ניתן להילחם בתאונות הדרכים בכלל ובתאונות בהן מעורבות משאיות בפרט, כיצד מערכות הבטיחות עובדות ומה הפך את איסוזו למובילה בתחום הבטיחות? כל התשובות כאן.
שאלה: נושא הבטיחות בכבישים ובמיוחד במשאיות חשוב מאין כמוהו – איך פותרים את המצב?
תשובה: כמותג רכבים בעל מוניטין, אנחנו באיסוזו חושבים קודם כל על הבטיחות של הנהג ועל המשתמשים האחרים בדרך. רכב - יפה, מאובזר ומהיר - לא שווה דבר ללא מערכות בטיחות ששומרות על חיי הנהג. אנחנו מאמינים בתרבות נהיגה נכונה ועל פי החוק, הכוללים זמן מנוחה סביר, שמירת מרחק ונהיגה במהירות המותרת, בשילוב של מערכות בטיחות מתקדמות ואיכותיות.
שאלה: ברכות, איסוזו השיקה גרסאות חדשות המציעות מערכת בלימה אוטונומית ומתלה אוויר אחורי, איך קרה שביססתם את מעמדכם כמובילים בשוק?
תשובה: איסוזו רואה חשיבות עליונה לבטיחות הרכבים שלה ומשקיעה מאמצים רבים בנושא. כל
משאית חדשה וגם משאיות יד שניה באיסוזו נדרשות לעמוד בסטנדרט גבוה – מערכת סטייה מנתיב שתספק לנהג התרעה במקרה בו הוא סוטה מנתיב הנסיעה שלו. באיסוזו המערכת מתוקנת באופן אינטגרלי במשאיות שבמפעל ההרכבה ביפן, ללא צורך להוסיפה כאביזר נלווה, וזאת ללא תוספת תשלום. המערכת בנויה ממצלמה קדמית המותקנת ליד המראה המרכזית, והיא מתריעה לנהג על ידי צפצוף חזק ונורות בלוח המחוונים.
שאלה: מערכת בלימה אוטונומית ומתלה אוויר אחורי במשאיות? איך זה בדיוק עובד וכיצד זה משפיע על הבטיחות במשאית?
תשובה: מתלווה אוויר אחורי מבטיח פחות זעזועים למטען, מה שמוביל לחוויית נסיעה חלקה ולצמצום הסיכויים של תאונה בעקבות נפילת חלקים. מערכת בלימת חירום אוטונומית כוללת מכ''מ אשר מתריע במקרה של אי-שמירת מרחק מהרכב שנוסע מלפנים. במקרים קיצוניים, בהם הנהג אינו בולם על אף התרעות המערכת, היא תבלום באופן אוטומטי את המשאית כדי להקטין את נזקי התאונה ואף למנוע אותה כליל. על מנת למנוע מצב של התרעות שאינן רצויות, הנהג יכול להגדיר מראש את המרחק הרצוי מהרכב שלפניו שיפעיל את המערכת.
שאלה: מה עוד יש במשאיות של איסוזו שתורם לבטיחות?
תשובה: כלל המשאיות של איסוזו מאובזרות באביזרי נוחות ובטיחות. בנוסף למערכת מתלווה האוויר והבלימה האוטונומית, המשאיות שלנו מצוידות במערכת להתרעה על סטייה מנתיב, זוג כריות אוויר, קדם-מותחנים לחגורות הבטיחות, מצלמת נסיעה לאחור, תאי איחסון רבים המונעים התעסקות וצפיפות בזמן הנהיגה, מערכת מולטימדיה עם מסך גדול וברור ועוד.